Show simple item record

Kreativita ve vzdělávání – jak ovlivňuje procesy učení a jejich výsledky

dc.contributor.authorDlouhá, Jana
dc.contributor.authorMacháčková Henderson, Laura
dc.date.issued2022
dc.identifier621582
dc.identifier.isbn978-80-87076-31-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/1798
dc.description.abstractŠkolství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské činnosti, které jsou často volně dostupné (mají však různou kvalitu a využitelnost), ale také stoupající množství rizik a problémů, se kterými se lidstvo bude muset vypořádat. Školy by na tuto situaci měli žáky - budoucí občany - připravovat, současně je však musí chránit před stresem, odpovědností nepřiměřenou věku dítěte, i celkovým přetížením při vzrůstajícím množství učiva. To, co by žáci měli ve vzdělání získat, tak již nejsou pouze znalosti (o všem, co je známo), ale především kompetence - schopnost se zorientovat v obrazu světa, který nám předkládá věda či jiná (například umělecká) výpověď, zaujmout sobě vlastní postoj založený ovšem na sdílených hodnotách, a vyvodit z takto "orientovaného" poznání závěry pro praxi i svůj příští život obecně.cs
dc.description.abstractEducation in developed countries is undergoing fundamental changes, and/or is at least preparing for them - thus reacting to the changing conditions of social development. It is not only an unprecedented increase in information in all areas of human activity, which is often freely available (but of varying quality and usability), but also an increasing number of risks and problems that humanity will have to deal with. Schools should prepare students - future citizens - for this situation, but at the same time they must protect them from stress, responsibilities disproportionate to the child's age, and general overload due to the increasing amount of subject matter. What students should acquire in education is no longer only knowledge (about everything that is known), but above all competence - the ability to orientate ourselves in the image of the world presented to us by science or other (for example, artistic) expression, to take on our own an attitude based, of course, on shared values, and draw conclusions for practice and your future life in general from this "oriented" knowledge.en
dc.language.isocs
dc.publisherOperační program Praha – pól růstu ČR
dc.relation.urlhttps://czp.cuni.cz/knihovna/Kreativ/vyzkumna_zprava_spkv.pdf
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Nezpracovávejte 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-NoDerivativeWorks 4.0 Internationalen
dc.titleKreativita ve vzdělávání - jak ovlivňuje procesy učení a jejich výsledkycs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode
dc.date.updated2023-11-07T08:12:33Z
dc.subject.keywordKreativitacs
dc.subject.keywordvzdělávánícs
dc.subject.keywordprocesycs
dc.subject.keywordučenícs
dc.subject.keywordvýsledkycs
dc.subject.keywordkompetencecs
dc.subject.keywordCreativityen
dc.subject.keywordeducationen
dc.subject.keywordprocessesen
dc.subject.keywordlearningen
dc.subject.keywordresultsen
dc.subject.keywordcompetenceen
dc.description.pagination80
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/KHP/OP PPR/CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_068/0001445
dc.date.embargoStartDate2023-11-07
dc.type.obd213
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.rivRIV/00216208:11690/22:10453923
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dc.subject.rivSecondary10000::10500::10511
dcterms.isPartOf.series1
uk.faculty.primaryId131
uk.faculty.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.faculty.primaryNameEnvironment Centreen
uk.department.primaryId131
uk.department.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.department.primaryNameEnvironment Centreen
dc.title.translatedCreativity in education - how it affects learning processes and their resultsen
dc.type.obdHierarchyCsSOUHRNNÁ VÝZKUMNÁ ZPRÁVA::souhrnná výzkumná zpráva::souhrnná výzkumná zprávacs
dc.type.obdHierarchyEnSUMMARY RESEARCH REPORT::Summary research report::Summary research reporten
dc.type.obdHierarchyCode213::339::339en
uk.displayTitleKreativita ve vzdělávání – jak ovlivňuje procesy učení a jejich výsledkycs
uk.displayTitle.translatedCreativity in education - how it affects learning processes and their resultsen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record