Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How Do People Help Each Other with Digital Technologies: Techhelp Study in the Czech Republic

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Ikona Jiná licence
postprint
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed after logging in from 2024-04-06.Přístupné od
2024-04-06
Autor
Jarolímková, AdélaORCiD Profile - 0000-0001-7844-9113
Lipková, HelenaORCiD Profile - 0000-0003-0785-4714
Drobíková, BarboraORCiD Profile - 0000-0002-6340-5940
KURBANOĞLU, Serap
Špiranec, Sonja
ÜNAL, Yurdagül
Boustany, Joumana
Kos, Denis

Zobrazit další autory

Datum vydání
2022
Publikováno v
Information Literacy in a Post-Truth Era
Nakladatel / Místo vydání
Springer (Cham)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-3-030-99884-4
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Ústřední knihovna
  • Filozofická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1007/978-3-030-99885-1_13

Abstrakt
Global TechHelp Networks is an international study that focuses on finding out the ways people help each other with digital technologies in different countries and cultural settings. This paper presents the results of the Czech study and contributes qualitative data that can ultimately lead to improved support for developing digital literacy at an informal level. We asked the research participants to describe situations when they were either receiving or providing help with some digital technology and to reflect on the evolution of how they used technologies. Czech research participants generally feel that they have enough support with digital technologies. When they need help, they seek it from their friends or family, but they usually also have some other person with IT knowledge within reach. Some participants expressed a need to keep their interaction with technologies under control.
Klíčová slova
Digital literacy, digital technologies, help-seeking, helping relationship
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1726
Licence

https://www.springernature.com/gp/open-research/policies/accepted-manuscript-terms

(celé znění licence)

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV