Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Přírodovědecká fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Přírodovědecká fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

World-mindedness of young people during the rise in migration in Europe: A case study of Czechia, Finland, Germany and The Netherlands

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Hanus, MartinORCiD Profile - 0000-0002-9873-5106WoS Profile - M-4817-2017Scopus Profile - 57195332027
Tani, Sirpa
Béneker, Tine
Höhnle, Steffen

Zobrazit další autory

Datum vydání
2022
Publikováno v
International Research in Geographical and Environmental Education
Ročník / Číslo vydání
31 (3)
ISBN / ISSN
ISSN: 1038-2046
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Přírodovědecká fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1080/10382046.2021.1969791

Abstrakt
During the 2015 sudden rise in migration movements in Europe, approximately 2.4 million refugees arrived in Europe and 1.2 million asylum applications were received in the European Union countries. We were interested in finding out whether these rapid changes and the polarised attitudes represented in the media affected young people's attitudes towards people with different cultural backgrounds. This study, therefore, examined young people's global understanding in four European countries: Czechia, Finland, Germany and the Netherlands. The aim was to identify the level of world-mindedness of young people and compare the results with an earlier study (conducted in 2010) with the same research design. The research was targeted at a group of upper-secondary students in these countries. In total, 962 students participated in the study in 2017. Although the context in the observed countries varied, the findings revealed a stable state, or rather a slightly positive change of world-mindedness, to 2010 in all the countries. The results stress the need to remain sensitive to students' opinions and attitudes towards other people and cultures in geography lessons in general and especially when teaching and learning about current societal issues, inequality, exclusion and solidarity.
Klíčová slova
world-mindedness, global-mindedness, young people, migration, Europe, geography education
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1941
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:000692470700001
SCOPUS:2-s2.0-85114031712
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV