Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Embodying Agonism in Lucy Kirkwood’s Mosquitoes and The Welkin

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Wallace, ClareORCiD Profile - 0000-0002-0977-2651WoS Profile - AAC-5821-2020Scopus Profile - 56727523200
Datum vydání
2022
Publikováno v
Litteraria Pragensia: Studies in Literature and Culture
Ročník / Číslo vydání
32 (63)
ISBN / ISSN
ISSN: 0862-8424
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Filozofická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/2571452X.2022.63.3

Abstrakt
Rooted in Chantal Mouffe's conceptualisation of agonistic pluralism and Jacques Rancière's work on dissensus, this article analyses the debate scenes of British playwright Lucy Kirkwood's plays: Mosquitoes (2017) and The Welkin (2020). In Performing Antagonism Tony Fisher suggests that the politics of theatre and performance has formally pivoted towards "a critical politics of the visible." The article asks what this implies in Kirkwood's drama. In a contradictory present conjuncture where multiple forms of crisis overlap and interact, Kirkwood's recent work hones polarised, gendered, antagonistic scenes of encounter where the challenges of dialogue, of understanding and of ethical relations are repeatedly articulated. Through close attention to the ways agonism and antagonism are embodied in the plays, the article argues that for Kirkwood dissensus operates to enact a feminist "critical politics of the visible" in which mutual recognition and resilience are keynotes.
Klíčová slova
agonism, dissensus, dialogue, Lucy Kirkwood, Mosquitoes, The Welkin, Chantal Mouffe, Jacques Rancière
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2092
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 2.0 Generic

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV