Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The measurement of motivation and self-concept within the Students' approaches to learning framework

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Ropovik, IvanORCiD Profile - 0000-0001-5222-1233WoS Profile - J-7404-2015Scopus Profile - 56095404500
Greger, DavidORCiD Profile - 0000-0002-1615-0404WoS Profile - I-5593-2017Scopus Profile - 26431965600
Datum vydání
2023
Publikováno v
Psychology in the Schools
Ročník / Číslo vydání
60 (9)
ISBN / ISSN
ISSN: 0033-3085
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1002/pits.22929

Abstrakt
Motivation and self-concept count among the educationally most relevant factors and the evaluation of many educational interventions requires their valid measurement. The present study examined the psychometric properties of a shortened version of the Students' Approaches to Learning questionnaire measuring 10 distinct motivational and self-concept constructs. This large-scale study drew a nationally representative sample (N = 6209; 49% female) from a population of 11-12-year-old Czech students. The assessment of construct validity indicated (1) the structural relations between the constructs, (2) the predictive relations to scores in standardized achievement tests or teacher-assigned grades, and (3) the distinct differences in constructs' latent means between genders and students of the academic and mainstream track were mostly consistent with theory-derived predictions. The nomological network of the measure maps relatively well onto the observed relations. Although not intended for individual assessment, the measure allows for psychometrically sound group inferences in relatively diverse student populations.
Klíčová slova
motivation, self-concept, Students' approaches to learning, validity
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2124
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:000973586300001
SCOPUS:2-s2.0-85153292642
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV