Mikrosvět aktivně
( Teaching micro-scale physics actively )

Datum vydání
2022Publikováno v
Veletrh nápadů učitelů fyziky 27Nakladatel / Místo vydání
Univerzita Palackého v Olomouci (Olomouc)ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-244-6217-2Metadata
Zobrazit celý záznamKolekce
Abstrakt
Na fyziku mikrosvěta se obvykle nahlíží jako na obtížnou partii, ve které jeobtížné až nemožné experimentovat či nějak jinak aktivně zapojit do výuky žáky.Příspěvek popisuje 8 aktivit a experimentů z této oblasti (kvantová, atomováa jaderná fyzika, fyzika elementárních částic), které byly nachystány v rámci třídiplomových prací obhájených v tomto a minulém akademickém roce. Aktivityjsou nachystané tak, aby byla pro učitele minimalizována časová náročnostjejich přípravy. Všechny jsou určené pro středoškolské žáky, ale polovina z nichmá i jednodušší variantu určenou pro poslední ročníky ZŠ.
The physics of the microworld is usually viewed as a difficult part, in which it is difficult to impossible to experiment or otherwise actively involve students in teaching. The contribution describes 8 activities and experiments from this area (quantum, atomic and nuclear physics, physics of elementary particles), which were prepared as part of three diploma theses defended in this and last academic year. The activities are prepared in such a way that the time required for their preparation is minimized for the teacher. All of them are intended for secondary school students, but half of them also have a simpler version intended for the last years of elementary school.
Klíčová slova
Mikrosvět, aktivní učení, výuka fyziky, střední škola
micro-scale physics, active teaching and learning, secondary school, high school
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2236Licence
Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International