Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Video games and attitude change: A meta-analysis

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Kolek, LukášORCiD Profile - 0000-0002-2269-992XWoS Profile - HNP-9159-2023Scopus Profile - 57198357162
Ropovik, IvanORCiD Profile - 0000-0001-5222-1233WoS Profile - J-7404-2015Scopus Profile - 56095404500
Šisler, VítORCiD Profile - 0000-0002-9429-6740WoS Profile - E-5630-2016Scopus Profile - 23398699500
van Oostendorp, Herre
Brom, CyrilORCiD Profile - 0000-0001-5945-0514WoS Profile - N-4054-2016Scopus Profile - 23090133700

Zobrazit další autory

Datum vydání
2023
Publikováno v
Contemporary Educational Psychology
Ročník / Číslo vydání
2023 (75)
ISBN / ISSN
ISSN: 0361-476X
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Filozofická fakulta
  • Pedagogická fakulta
  • Matematicko-fyzikální fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1016/j.cedpsych.2023.102225

Abstrakt
Video games are increasingly portraying many topics that we face in our everyday lives. Yet we have only limited evidence about the way narrative games affect how we think about the topics they depict; in other words, about the link between these games and attitude change. Therefore, we conducted a meta-analysis of video games' effect on attitudinal change. The findings suggest that narrative video games affect players' attitudes towards the topics depicted in games. This effect was present in studies focused on changes in both implicit (g = 0.36, k = 18) and explicit attitudes (g = 0.24, k = 101). Longer intervention duration and game mechanics such as stereotyping and meaningful feedback resulted in larger implicit attitude change. Regarding the robustness of the underlying evidence, half of the included studies were judged to be at high risk of bias. On the other hand, the impact of publication bias in this literature was found to be negligible. Altogether, this meta-analysis provides evidence that video games shape how we think about topics they represent.
Klíčová slova
Attitudes, Video games, Meta-analysis, Game mechanics, Persuasion, Attitude change
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2341
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:001094244200001
SCOPUS:2-s2.0-85174211424
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV