Skip to main content

Research publications repository

    • čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
  • CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Program Začít spolu jako inovace měnící tvář českého školství

( The Step By Step Programme as an Inovation Changingthe Face of the Education System in the Czech Republic )

other article
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
published version
  • no other version
Thumbnail
File can be accessed.Get publication
Author
Poche Kargerová, JanaORCiD Profile - 0000-0002-6273-2157
Seberová, Alena
Věra, Váňová Krejčová
Publication date
2022
Published in
Pedagogika
Volume / Issue
72 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 0031-3815
ISBN / ISSN
eISSN: 2336-2189
Metadata
Show full item record
Collections
  • Faculty of Education

This publication has a published version with DOI 10.14712/23362189.2021.2103

Abstract
Cílem diskusního příspěvku je analyticky reflektovat vývoj a zejména přínos vzdělávacího programu Začít spolu na poli inovací preprimárního a primárního vzdělávání v České republice. Záměrem je nejen popsat konkrétní kvalitativní změny, které program vnesl a vnáší do každodenní pedagogické praxe škol, ale rovněž zachytit dopady implementace programu Začít spolu na širší terén kurikulární reformy a kvality učitelské profese.
 
The aim of the discussion paper is to analytically reflect on the development and especially the contribution of the Start Together educational programme in the field of innovations in pre-primary and primary education in the Czech Republic. The intention is not only to describe the specific qualitative changes that the programme has brought and is bringing to the everyday pedagogical practice of schools, but also to capture the impact o fthe implementation of the Start Together programme on the wider field of curriculum reform and the quality of the teaching profession.
Show in other languages
Keywords
Začít spolu, inovace ve vzdělávání, základní vzdělávání, předškolní vzdělávání, kurikulární reforma, profesní standard, profesní rozvoj, vzájemná kolegiální podpora, metoda skupinové reflexe Wanda
 
Step by Step, innovations in education, primary education, early childhood education, curriculum reform, professional standards, professional development, peer peer support, Wanda group reflection method.
Show in other languages
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2449
License

Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Show license terms

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

About Repository

About This RepositoryResearch outputs typologyRequired metadataDisclaimerCC Linceses

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV