Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Teaching Profession from the Perspective of Novice Primary School Teachers - Responsibility and Joy

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Stará, JanaORCiD Profile - 0000-0002-7520-9226
Wildová, RadkaORCiD Profile - 0000-0002-5621-4433
Popelková, ŠárkaORCiD Profile - 0000-0001-5637-8633
Datum vydání
2020
Publikováno v
Pedagogika
Ročník / Číslo vydání
70 (4)
ISBN / ISSN
ISSN: 0031-3815
ISBN / ISSN
eISSN: 2336-2189
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/23362189.2020.1687

Abstrakt
There is a great deal of interest in researching the perception of teachers about their fi rst years in teaching; however, the research does not often focus on examining the views of primary school teachers. This is despite the fact that their multidisciplinary training, their multidimensional role, and their teaching practice, usually tied to one class group, may lead to their different perception of the first years in practice and therefore to other needs in the field of their support. This article will present the results of a questionnaire survey focused on the perception of the teaching profession during the first years of practice among graduates of the Primary School Teacher Training study programme at the Faculty of Education of Charles University. The respondents show a positive attitude towards the profession; they say that teaching brings them joy and fulfi lment. At the same time, they are aware of the great responsibility that the profession brings. From their answers it is clear they have a strong emotional connection to the children and they are interested in their cognitive development. The results of the survey also show that the respondents are sensitive to society's underestimation of the importance and complexity of the teaching profession.
Klíčová slova
newly qualified teacher, novice teacher, beginning teacher, teacher induction, primary school teaching, perception of the teaching profession
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2450
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV