Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Shadow education in the context of early tracking: between-track differences in the Czech Republic

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Šťastný, VítORCiD Profile - 0000-0001-6300-7099WoS Profile - D-8020-2017Scopus Profile - 56575136400
Datum vydání
2023
Publikováno v
Compare
Ročník / Číslo vydání
53 (3)
ISBN / ISSN
ISSN: 0305-7925
ISBN / ISSN
eISSN: 1469-3623
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1080/03057925.2021.1922271

Abstrakt
Previous research on the implications of early-tracking education systems has not specifically focused on how studying in academic and non-academic tracks shapes the features and characteristics of shadow education (private tutoring) that students are involved in. The study compares the scale and features of private tutoring and the underlying factors of its reception among lower-secondary students in the two tracks. Analysing a representative sample of 1,280 senior grade students, the study found significant differences in scale, subjects and reasons for tutoring during their lower-secondary studies, which may partly explain the prevailing gaps in between-track student achievements. Early tracking is likely to contribute to increasing the overall scale of PT by introducing selective entrance examinations, which nurture the demand for PT. While parental education, books at home, city size and educational aspirations were significant predictors of private tutoring for regular-track students, they were insignificant for academic-track students.
Klíčová slova
Early tracking, shadow education, private tutoring, entrance examinations
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2456
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:000651278300001
SCOPUS:2-s2.0-85105997505
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV