Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Incentivizing commuter cycling by financial and non-financial rewards

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Máca, VojtěchORCiD Profile - 0000-0001-7069-443XWoS Profile - P-4525-2016Scopus Profile - 36696761900
Ščasný, MilanORCiD Profile - 0000-0001-5040-1281WoS Profile - F-7394-2012Scopus Profile - 6505843194
Zvěřinová, IvaORCiD Profile - 0000-0002-9440-0405WoS Profile - P-2008-2016Scopus Profile - 55345747500
Jakob, Michal
Hrnčíř, Jan

Zobrazit další autory

Datum vydání
2020
Publikováno v
International Journal of Environmental Research and Public Health
Ročník / Číslo vydání
17 (17)
ISBN / ISSN
ISSN: 1661-7827
ISBN / ISSN
eISSN: 1660-4601
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Centrum pro otázky životního prostředí

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.3390/ijerph17176033

Abstrakt
Current mobility patterns over-rely on transport modes that do not benefit sustainable and healthy lifestyles. To explore the potential for active mobility, we conducted a randomized experiment aimed at increasing regular commuter cycling in cities. In designing the experiment, we teamed up with developers of the "Cyclers" smartphone app to improve the effectiveness of the app by evaluating financial and non-financial motivational features. Participants in the experiment were recruited among new users of the app, and were randomly assigned to one of four different motivational treatments (smart gamification, two variants of a financial reward, and a combination of smart gamification and a financial reward) or a control group (no specific motivation). Our analysis suggests that people can be effectively motivated to engage in more frequent commuter cycling with incentives via a smartphone app. Offering small financial rewards seems to be more effective than smart gamification. A combination of both motivational treatments-smart gamification and financial rewards-may work the same or slightly better than financial rewards alone. We demonstrate that small financial rewards embedded in smartphone apps such as "Cyclers" can be effective in nudging people to commute by bike more often.
Klíčová slova
active mobility, randomized experiment, behavioral change, incentives, smartphone app
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2485
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:000571637000001
SCOPUS:2-s2.0-85089701835
PUBMED:32825070
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV