Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reflection of the Current Practice in Psychological Diagnostics of Language-based Diagnostic Tools

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Rudorfer, Lothar FilipORCiD Profile - 0000-0003-3089-4909
Ashizawa, Shingo
Mochizuki, Taro
IAFOR

Zobrazit další autory

Datum vydání
2022
Publikováno v
The Asian Conference on Education & International Development 2023 Official Conference Proceedings
Nakladatel / Místo vydání
International Acadeic Forum (Tokio, Japonsko)
Ročník / Číslo vydání
9 (1)
ISBN / ISSN
eISSN: 2189-101X
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
This Article contribution focuses on the language-based psychological test, batteries anddiagnostic tools used worldwide and their psychometric standardisation. The author followsin his research from his diploma thesis Analytical Methods in Psycholinguistic Research ofPerception (Rudorfer, 2019), in which the author addressed the psycholinguistic andstatistical approach in language performance tests and provided a number of analytical toolsdue to their focus and work with specific subjects using language (Czech, English,Hungarian, Japanese and German), their perceptual, cognitive skills and languageintelligence, which are key aspects of research study research. The proposed research studyfollows up on the dissertation and diploma thesis of the main researcher of the project. Itexpands it mainly with a specific focus on specific diagnostic tests and psychometric analysisoptions for proper revision and standardisation for use in professional practice. Thedissertation will focus on analytical methods for psychological diagnostic methods with afocus on literacy and language performance tests and their standardization. The project alsocorresponds to the long tradition of the Department of Psychology, Faculty of Education,Charles University, whose area of interest is primarily issues of literacy, functional literacyand specific learning disabilities.
Klíčová slova
Language-Based Testing, Language Performance, Standardization, Psychometric Standards, Comparative Study, Descriptive Statistics
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2499
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV