Stres studentů Učitelství pro 1. st. ZŠ při státních závěrečných zkouškách
( Stress of students Teaching for 1st st. Primary school during state final exams )
Abstract
Příspěvek referuje o výsledcích dotazníkového šetření mezi absolventy magisterského studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK zaměřeného na hodnocení průběhu státní závěrečné zkoušky, vlastní přípravy a výkonu. Respondenti se většinou cítili velmi dobře připraveni, většinou souhlasili s hodnocením svého výkonu komisí. Značná část z nich se ale při zkoušce cítila vystresovaně, a i ve volných výpovědích zmiňovala problematiku stresu a apelovala na jeho eliminování.
The paper reports on the results of a questionnaire survey among graduates of the Master's degree programme Teaching for Primary School Level 1 at the Faculty of Education of Charles University focused on the evaluation of the state final examination, own preparation and performance. Respondents mostly felt very well prepared, and mostly agreed with the committee's assessment of their performance. However, a significant number of them felt stressed during the exam, and even in their open-ended statements mentioned the issue of stress and appealed for its elimination.
Keywords
státní závěrečné zkoušky, stres, student učitelství
state final exams, stress, student teaching
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2539License
Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International