Skip to main content

Research publications repository

    • čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
  • CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stres studentů Učitelství pro 1. st. ZŠ při státních závěrečných zkouškách

( Stress of students Teaching for 1st st. Primary school during state final exams )

abstract in conference proceedings
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
published version
  • no other version
Thumbnail
File can be accessed.Get publication
Author
Stará, JanaORCiD Profile - 0000-0002-7520-9226
Krčmářová, TerezaORCiD Profile - 0000-0003-2496-2717
Voňková, Hana
Švaříček, Roman
Česká asociace pedagogického výzkumu

Show other authors

Publication date
2023
Publisher / Publication place
Česká asociace pedagogického výzkumu, Masarykova univerzita
ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-280-0359-3
Metadata
Show full item record
Collections
  • Faculty of Education
Abstract
Příspěvek referuje o výsledcích dotazníkového šetření mezi absolventy magisterského studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK zaměřeného na hodnocení průběhu státní závěrečné zkoušky, vlastní přípravy a výkonu. Respondenti se většinou cítili velmi dobře připraveni, většinou souhlasili s hodnocením svého výkonu komisí. Značná část z nich se ale při zkoušce cítila vystresovaně, a i ve volných výpovědích zmiňovala problematiku stresu a apelovala na jeho eliminování.
 
The paper reports on the results of a questionnaire survey among graduates of the Master's degree programme Teaching for Primary School Level 1 at the Faculty of Education of Charles University focused on the evaluation of the state final examination, own preparation and performance. Respondents mostly felt very well prepared, and mostly agreed with the committee's assessment of their performance. However, a significant number of them felt stressed during the exam, and even in their open-ended statements mentioned the issue of stress and appealed for its elimination.
Show in other languages
Keywords
státní závěrečné zkoušky, stres, student učitelství
 
state final exams, stress, student teaching
Show in other languages
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2539
License

Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Show license terms

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

About Repository

About This RepositoryResearch outputs typologyRequired metadataDisclaimerCC Linceses

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV