Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Collaboration with Artists as a Prerequisite for the Development of Teachers' Creative Practice: a Case Study

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Kuříková, MichaelaORCiD Profile - 0000-0001-9808-0173
Datum vydání
2023
Publikováno v
Revista Portuguesa de Educaȯ̂ Arts̕tica
Ročník / Číslo vydání
13 (1)
ISBN / ISSN
ISSN: 1647-905X
ISBN / ISSN
eISSN: 2183-7481
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.34639/rpea.v13i1.220

Abstrakt
Within the broader framework of curriculum reform and changes in education in the Czech Republic, the author examines the collaboration between teachers and artists in formal education and the possibilities of this collaboration for the development of creative pedagogical practice. It explores the adaptation of artistic practices, techniques and approaches to the context of teaching in formal education to develop pupils' creativity. She asks: 1. How does collaboration with artists develop the creative practice of teachers? 2. What artistic practices and approaches can be adapted into teaching to develop creativity? The research project has the character of a multi-case study. In this paper, the author presents the preliminary results of qualitative research of the first case of teacher-artist collaboration informed by the findings of selected international studies. The research is part of the author's dissertation project.
Klíčová slova
Teacher-artist Collaboration, Possibilities of Art, Case Study, Formal Primary/Secondary Education, Teacher’s Creative Practice
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2838
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV