Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodologické vlivy v současných didaktických interpretacích na střední škole

( Methodological Influences in Contemporary Didactic Interpretations at Secondary Schools )

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Vojtíšek, OndřejORCiD Profile - 0000-0002-5761-7330
Datum vydání
2019
Publikováno v
Slovo a smysl / Word & Sense
Ročník / Číslo vydání
16 (31)
ISBN / ISSN
ISSN: 1214-7915
ISBN / ISSN
eISSN: 2336-6680
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Filozofická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/23366680.2019.1.12

Abstrakt
Článek analyzuje způsoby literární interpretace na středních školách. Ve třech souborech interpretací - publikaci Interpretace (nejen) ke státní maturitě, tzv. "Mluvících hlavách FF UK", Seminářích České knižnice - a v jedné teoretické práci (Didaktika literatury: výzvy oboru) identifikuje a třídí metodologické vlivy, a tak načrtává, které interpretační tendence převažují (intertextovost, dílostředné proudy), které jsou využívány méně (recepční estetika, archetypální kritika) a které jsou spíše zanedbávány (dekonstrukce, feministická kritika, nový historismus a další). Úvodem je v textu rovněž definován pojem "didaktická interpretace".
 
This article analyzes methods of literary interpretation at secondary schools. Looking at three sets of interpretations (the publication Interpretation (not only) for the state baccalaureate, the so-called 'Speaking Heads of the FF UK', and Seminars of the Czech Library) and one theoretical work (Didactics of Literature: Challenges of the Field), we identify and classify various methodological influences, building an outline of which interpretative tendencies prevail (intertextuality and New Critical methodologies), those which do not (reception theory and archetypal theory), and those which tend to be overlooked (deconstruction, feminist criticism, new historicism and others). The article begins by providing a definition of the term 'didactic interpretation'.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
Didaktická interpretace, didaktika literatury, interpretační metody, středoškolská výuka
 
Didactic interpretation, didactics of literature, interpretative methods, secondary education
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2863
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 2.0 Generic

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV