Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Research on the results of secondary school physics education of Generation Z in the Czech Republic

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Mandíková, DanaORCiD Profile - 0000-0002-0622-1248WoS Profile - N-3225-2017Scopus Profile - 57193391364
Pschotnerová, PetraORCiD Profile - 0000-0002-7594-5856WoS Profile - ABE-3831-2021Scopus Profile - 57711567300
Zelenický, Ľubomír
Valovičová, Ľubomíra
Trník, Anton
Department of Physics, Faculty of Natural Sciences and Informatics, Constantine the Philosopher University in Nitra, Nitra, Slovakia;VAU (Viac ako učenie), Non-governmental organization Nitra, Slovakia

Zobrazit další autory

Datum vydání
2024
Publikováno v
DIDFYZ 2023 - New approaches in physics education for generation Z
Nakladatel / Místo vydání
IOP PUBLISHING LTD (Bristol)
Ročník / Číslo vydání
2715
ISBN / ISSN
ISBN: 0-000-00000-0eISSN: 1742-6588
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Matematicko-fyzikální fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1088/1742-6596/2715/1/012001

Abstrakt
There are no uniform exit tests in physics at the end of secondary school studies in the Czech Republic to give a picture of what students take away from their physics studies. Therefore, we decided to take advantage of the fact that in 1995 the Czech Republic participated in the TIMSS international survey of learning outcomes in mathematics and science, in which for the first and also the last time secondary school students were tested, including those who had taken more demanding mathematics and physics courses. The specialised physics 90-minute test was then taken by students in the final year of four-year gymnasiums in the Czech Republic. This particular physics test was administered to current gymnasium students. Gymnasium students represent the population of secondary school students who have physics instruction listed as a compulsory part of their education in the Framework Educational Programmes. Therefore, these respondents can provide very valuable information about what students take away from studying physics in primary and secondary school. The paper describes ongoing research, its methodology and how the data were collected.
Klíčová slova
physics, physics test, secondary school students
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2958
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 3.0 Unported

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV