Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 15
A whole-institution approach towards sustainability: a crucial aspect of higher education's individual and collective engagement with the SDGs and beyond
(2022)
Purpose Higher education and its leadership are not yet using their potential impact for a sustainable future. This paper aims to focus on UN developments and the long history of university involvement in sustainability ...
Východiska a teoretické koncepty projektu Školy pro budoucnost
Background and theoretical concepts of the Schools for the Future project
Výzvy a požadavky na všeobecnou transformaci vzdělávání, jež zaznívají v teoretických debatách, jsou často s nadšením prosazovány přímo v praxi - jak tomu bylo i v projektu Školy pro budoucnost. V tomto textu jsou představeny ...
Analýza pohledu a postojů žáků v projektu Školy pro budoucnost
Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z ...
Role of actors in the processes of sustainable development at local level – experiences from the Czech Republic
(2022)
In this text we are interested in the preconditions for, and opportunities provided by sustainable development at local level in non-metropolitan areas, i. e., in rural areas and villages. These areas are generally seen ...
Metodika zvyšování kapacit místních aktérů k udržitelnému rozvoji regionu
Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
Kreativita ve vzdělávání – jak ovlivňuje procesy učení a jejich výsledky
Creativity in education - how it affects learning processes and their results
Školství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské ...
Local Action Groups and sustainable development agenda: Case study of regional perspectives from Czechia
(2022)
The United Nations' 2030 Agenda for Sustainable Development is generally accepted as an overarching framework to cope with various global challenges. Many of them are manifested locally and need to be solved at the regional ...
Metodika tvorby a využití případových studií ve výuce a formou Open Educational Resources (OER)
Methodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)
Metodika tvorby regionálních případových studií (PS) udržitelného rozvoje pro vysokoškolské vzdělávání má za cíl podpořit využití konkrétních příkladů z praxe ve výuce a současné vést k rozvíjení výzkumných nástrojů ...
Metodika zajištění kvality otevřených vzdělávacích zdrojů pro vysokoškolské vzdělávání
Methodology for ensuring the quality of open educational resources for higher education
V rámci metodiky popisujeme jak správně využívat a vytvářet kvalitní otevřené vzdělávací zdroje (OER), přičemž se zaměřujeme na zdroje na bázi MediaWiki softwaru, jež se označují také jako wiki systémy. Zabýváme se také ...
Metodika analýzy aktérů
Actor Analysis Methodology
Analýza aktérů mapuje určitý problém z pohledu zúčastněných aktérů, všímá si jejich zájmů, role, vzájemných vztahů, a vlivu na vývoj ve sledované oblasti. Jejím cílem je tak určit, v jakém sociálním prostředí se určitá ...