Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 12
Jan Surman, Universities in Imperial Austria 1848–1918: A Social History of a Multilingual Space
Jan Surman, Univerzity v císařském Rakousku 1848–1918: sociální dějiny mnohojazyčného prostoru
Review of the book by the Polish historian Jan Surman, dealing with the comparison of universities in the Habsburg Monarchy. The book provides an overview of the development of university education in the long 19th century ...
Doména diletantství: konference věnovaná stému výročí založení Státní archivní školy v Praze
The domain of dilettantism: a conference dedicated to the centenary of the founding of the State Archives School in Prague
Katedra Pomocných věd historických a archivního studia Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (FF UK) ve spolupráci s Národním archivem uspořádala 7.-8. listopadu 2019 mezinárodní konferenci "Doména diletantství?", věnovanou ...
Soňa Štrbáňová, Bohuslav Raýman. Vědec, vlastenec a Evropan
Soňa Štrbáňová, Bohuslav Raýman. Scientist, Patriot, and European
Recenze se věnuje monografii Soňi Štrbáňové o Bohuslavu Raýmanovi, významné postavě české vědy druhé poloviny 19. a začátku 20. století. Raýman, jehož přínos v oblasti chemie a vědecké komunity byl dlouho přehlížen, se ...
Juraj Šebesta, Zakladatel slovenskej fyziky. Život a dielo Dionýza Ilkoviča
641802
Monografie historika fyziky Juraje Šebesty představuje komplexní pohled na život a dílo Dionýze Ilkoviče, významného slovenského fyzika, a reflektuje vývoj slovenské vědy a vědeckých institucí ve 20. století. Kniha zachycuje ...
Metodika stanovení Nutriční stopy a její praktické využití v podmínkách ČR
Methodology for calculating Nutritional Footprint and its practical use in the Czech Republic
Metodický dokument popisuje výběr indikátorů dopadu na životní prostředí pro potraviny a jejich agregaci do jednoho integrovaného indikátoru environmentálního dopadu, tzv. Nutriční stopy. Funkční jednotkou je jedna porce ...
Metodika tvorby a využití případových studií ve výuce a formou Open Educational Resources (OER)
Methodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)
Metodika tvorby regionálních případových studií (PS) udržitelného rozvoje pro vysokoškolské vzdělávání má za cíl podpořit využití konkrétních příkladů z praxe ve výuce a současné vést k rozvíjení výzkumných nástrojů ...
Metodika evaluace programů environmentální výchovy
The methodology for evaluation of environmental education programs
Programy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich ...
Metodika analýzy aktérů
Actor Analysis Methodology
Analýza aktérů mapuje určitý problém z pohledu zúčastněných aktérů, všímá si jejich zájmů, role, vzájemných vztahů, a vlivu na vývoj ve sledované oblasti. Jejím cílem je tak určit, v jakém sociálním prostředí se určitá ...
Metodika využití wiki software ve výuce
The methodology for use of wiki software in education
Metodika využití wiki software ve výuce je určena všem pedagogům, kteří chtějí ve své práci používat prostředí wiki. Seznamuje s charakteristikami wiki prostředí, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší ...
Metodika týmové spolupráce a tvorby týmů pro vysokoškolské vzdělávání
The Methodology of Team Cooperation and Team Creation in Higher Education
Cílem metodiky je poskytnout základní teoretický a především praktický rámec pro vysokoškolské učitele, kteří se snaží o zvýšení podílu samostatné práce studentů v procesu učení a využívají aktivní metody výuky a metodické ...