Skip to main content

Research publications repository

    • čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   CU Research Publications Repository
  • Vysokoškolské ústavy
  • Environment Center
  • View Item
  • CU Research Publications Repository
  • Vysokoškolské ústavy
  • Environment Center
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza pohledu a postojů žáků v projektu Školy pro budoucnost 

( Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project  )

report
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons ND Icon
published version
  • no other version
Thumbnail
File can be accessed.Get publication
Author
Dlouhá, JanaORCiD Profile - 0000-0002-9660-5594WoS Profile - I-7773-2014Scopus Profile - 55939518800
Macháčková Henderson, LauraORCiD Profile - 0000-0001-9711-6699WoS Profile - P-4588-2016Scopus Profile - 55318711200
Publication date
2022
Publisher / Publication place
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí (Praha)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-87076-33-0
Metadata
Show full item record
Collections
  • Environment Center
Abstract
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z pohledu učitelů a konzultantů kreativity, a tento dopad vyhodnocují kvalitativně. Protože inovace ve vzdělávání, které program přinášel, měly působit na žáky z různých hledisek, bylo cílem výzkumu toto působení ověřit přímo v dialogu s touto cílovou skupinou, a/nebo k tomuto cíli využít různé formy jejich reflexe projektu a vlastní situace v jeho rámci.
 
Here we present part of the Schools for the Future research report, with results of the analysis of the pupils' perception of the programme. The methods of this analysis provide a picture of the main impacts of creative education on pupils, also from the perspective of teachers and creativity consultants, and assess this impact qualitatively. As the educational innovations brought about by the programme were intended to have an influence on pupils from different perspectives, the research aimed to verify this impact directly in dialogue with this target group, and/or to use different forms of their reflection on the project and their own situation within it for this purpose.
Show in other languages
Keywords
Kreativní vzdělávání, výsledky programu, kvalitativní analýza, dopad na žáky
 
Creative education, programme outcomes, qualitative analysis, impact on pupils
Show in other languages
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1853
License

Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ-Nezpracovávejte 4.0 International

Show license terms

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

About Repository

About This RepositoryResearch outputs typologyRequired metadataDisclaimerCC Linceses

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV