Vážení uživatelé, vítáme Vás v nové podobě uživatelského rozhraní Repozitáře publikační činnosti UK. Budeme rádi, když nám věnujete chvíli Vašeho času a poskytnete nám k nové podobě repozitáře zpětnou vazbu.

Dear users, welcome to the new interface of the Charles University Publication Repository. We would appreciate it if you could take a moment of your time to provide us with feedback on the new design of the repository.

Dotazník pro zpětnou vazbu je dostupný na URL adrese / The feedback questionnaire is available at the URL address: https://forms.office.com/e/ueBL8SYPZt

Zobrazit minimální záznam

Metodika tvorby a využití případových studií ve výuce a formou Open Educational Resources (OER)

dc.contributor.authorDlouhá, Jana
dc.contributor.authorDlouhý, Jiří
dc.contributor.authorKapitulčinová, Dana
dc.date.accessioned2024-04-29T10:40:40Z
dc.date.available2024-04-29T10:40:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/2426
dc.description.abstractMetodika tvorby regionálních případových studií (PS) udržitelného rozvoje pro vysokoškolské vzdělávání má za cíl podpořit využití konkrétních příkladů z praxe ve výuce a současné vést k rozvíjení výzkumných nástrojů relevantních pro místní environmentální problematiku a otázky udržitelného rozvoje území, přičemž se tak zdůrazní význam regionálního kontextu a specifik. Publikace výsledků formou otevřených vzdělávacích zdrojů (tzv. Open Educational Resources, OER) umožní zprostředkovat tyto materiály pro regionálně orientované školství i na nižších stupních vzdělávacího systému, pro prezentaci regionálních zvláštností, a může sloužit též pro podporu dialogu o rozvoji území mezi různými společenskými aktéry. V metodice je uveden postup při tvorbě výukových případových studií a představen způsob jejich využití v procesu výuky na vysoké škole. Protože navržený postup vychází z kvalitativních vědeckých přístupů založených na zkušenosti, jsou zde také zmíněny postupy vedoucí k vytvoření znalostní báze ve formě otevřených vzdělávacích zdrojů (OER), které otevírají možnost kumulace zkušeností. Metodika zohledňuje požadavek návaznosti studia a uvádí stručný přehled uplatnění těchto přístupů i na nižších stupních vzdělávacího systému; ukazuje též možnosti využití takto získaných poznatků v praxi. Přehledně shrnuje předpoklady a východiska výuky problematiky udržitelného rozvoje z regionálního úhlu pohledu. Používané metody tvorby a využití případových studií jsou založeny na vlastní praxi v tomto typu výuky i její teoretické reflexi. Metodika nabízí možnost propojení vysokoškolské výuky a výzkumu s praxí, což by mělo vést ke zvýšení schopnosti řešit místní problémy udržitelného rozvoje ve spolupráci s univerzitami.cs
dc.description.abstractThe methodology of development of regional case studies of Sustainable Development for Higher Education is aimed at the promotion of the use of practical cases in teaching; it should lead to the development of research tools relevant to local environmental issues and issues of sustainable development of the region, and thus emphasizes the importance of the regional context and specifics. The publication of the cases in the form of open educational resources (OER) enables access to these materials for regionally oriented education at earlier stages of the education system, and can be used for the presentation of regional specifics, and may also serve to promote dialogue concerning the development of the territory between the different social actors. The methodology outlines the procedure for creating educational case studies and shows how they are used in university teaching. Because the methodology is based on qualitative research methods working with direct experience, discussion also addresses the ways and means of creating a knowledge base as an open educational resources (OER), to facilitate the accumulation of this experience. The methodology takes into account the requirement for continuity of learning at different educational levels and gives a brief overview of similar approaches applied at lower levels of the education system; it also shows how the results can be applied in practice. The methods of case study development and use are based on the authors' own teaching experience, and on its theoretical reflection. The methodology clearly summarizes the assumptions for teaching sustainable development issues from a regional perspective; it offers the possibility of linking university teaching and research with practice, which should lead to an increased competence in addressing local issues of sustainable development in cooperation with universities.en
dc.language.isocs
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalen
dc.titleMetodika tvorby a využití případových studií ve výuce a formou Open Educational Resources (OER)cs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
dc.date.updated2024-05-29T14:10:45Z
dc.subject.keywordPřípadové studiecs
dc.subject.keywordvysokoškolská výukacs
dc.subject.keywordotevřené vzdělávací zdrojecs
dc.subject.keywordCase studiesen
dc.subject.keywordHigher Educationen
dc.subject.keywordOpen Educational Resourcesen
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/TA0/TD/TD020400
dc.date.embargoStartDate2024-05-29
dc.type.obd129
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.identifier.obd511180
dc.identifier.rivRIV/00216208:11690/15:10322719
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dc.identifier.methodInternalIDMetodika PS a OER - TD020400V004
dc.identifier.methodReferenceNumber7151/ENV/16
dc.description.methodTechnicalParametersPříjemce dokládá pouze čestné prohlášení o využití výsledků (další řešitelské organizace nejsou zapojeny). Metodika bude poskytnuta k volnému využití jako otevřený zdroj.
dc.description.methodEconomicParametersTvorba a využití případových studií ve výuce přinese potřebnou spolupráci mezi odborníky z vysokých škol a subjekty z praxe - tento dopad je dlouhodobý a nelze vyčíslit. Publikování výukových materiálu formou otevřených vzdělávacích zdrojů má dopad na efektivní využití prostředků na jejich tvorbu; v grantovém financování může uspořit až desítky mil. Kč.
dc.date.methodCertified2016-04-05
dc.description.methodCertifyingBodyMinisterstvo životního prostředí ČR
dc.description.methodResultUsageC
uk.faculty.primaryId131
uk.faculty.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.faculty.primaryNameEnvironment Centreen
uk.department.primaryId131
uk.department.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.department.primaryNameEnvironment Centreen
dc.title.translatedMethodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)en
dc.type.obdHierarchyCsMETODIKA, POSTUP::certifikované postupy::certifikovaná metodikacs
dc.type.obdHierarchyEnMETHODOLOGY, PROCEDURE::certified procedures::certified methodologyen
dc.type.obdHierarchyCode129::151::146en
uk.displayTitleMetodika tvorby a využití případových studií ve výuce a formou Open Educational Resources (OER)cs
uk.displayTitle.translatedMethodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)en


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam