Zobrazit minimální záznam

Metodika evaluace programů environmentální výchovy

dc.contributor.authorČinčera, Jan
dc.date.accessioned2024-04-29T10:40:45Z
dc.date.available2024-04-29T10:40:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/2429
dc.description.abstractProgramy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich základě pak získávají informace o efektivitě použitých vzdělávacích metod. Výsledky pak může využít realizátor programu pro zkvalitňování svého programu i externí posuzovatel - například donor pro rozhodování o dalším rozdělování finančních prostředků. Dlouhodobě je pak zisk z evaluačních výzkumů oboustranný: realizátoři připravují kvalitnější programy a program lze obhájit jako přínosný. Předložená metodika má sloužit oběma těmto účelům; může být využita i pracovníky veřejné správy, kteří formální i neformální programy environmentální výchovy z různých důvodů posuzují. Cílem prezentované metodiky je vymezit základní terminologii pro evaluaci programů environmentální výchovy, popsat základní fáze evaluačního cyklu, dále charakterizovat základní alternativní postupy při evaluaci programů, a nakonec identifikovat základní požadavky na evaluační výzkum. Zpracování metodiky vychází z předpokladu, že se ve střednědobém horizontu stanou evaluační výzkumy běžnou součástí environmentální výchovy. Pro dosažení tohoto cíle je zapotřebí, aby se odpovědní pracovníci orientovali v tématice a získali základní porozumění pro možnosti i nároky evaluačních výzkumů.cs
dc.description.abstractThe methodology may be used by public administration officials who evaluate both formal and informal environmental education programs for various reasons (incl. making decisions on the distribution of funds to support formal and informal environmental education programs)., The results can than be used by those who implemented the program to improve it or by its external evaluators such as the donor to asses its efficiency. The aim of the presented methodology is to define the basic terminology for evaluating environmental education programs, describe the basic stages of the evaluation cycle, characterize the basic alternative procedures for evaluating programs, and finally, to identify the basic requirements for evaluation research. Development of the methodology is based on the assumption that the evaluation research in the medium term will become an integral part of environmental education programs. To achieve this objective requires that officials are familiar with the theme and gain a basic understanding of the opportunities and needs of the assessment procedures.en
dc.language.isocs
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalen
dc.titleMetodika evaluace programů environmentální výchovycs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
dc.date.updated2024-04-29T10:40:45Z
dc.subject.keywordmetodikacs
dc.subject.keywordevaluacecs
dc.subject.keywordevaluační výzkumcs
dc.subject.keywordenvironmentální výchovacs
dc.subject.keywordenvironmentální vzdělávánícs
dc.subject.keywordprogram EVVOcs
dc.subject.keywordmethodologyen
dc.subject.keywordevaluationen
dc.subject.keywordevaluation researchen
dc.subject.keywordenvironmental educationen
dc.subject.keywordenvironmental education programen
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/MZP/SP/SP/4H6/142/08
dc.date.embargoStartDate2024-04-29
dc.type.obd129
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.identifier.obd167273
dc.identifier.rivRIV/00216208:11690/12:10126653
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dc.identifier.methodInternalID5782/ENV; 154/320/12
dc.identifier.methodReferenceNumber5782/ENV; 154/320/12
dc.description.methodTechnicalParameters5782/ENV; 154/320/12
dc.description.methodEconomicParametersMetodika přispěje k efektivnějšímu využívání státních prostředků v oblasti podpory programů environmentální výchovy. Pomůže odpovědným pracovníkům identifikovat programy s vyšším předpokladem naplnění svých výchovně vzdělávacích cílů. Dlouhodobě pomůže zkvalitňovat nabídku programů v této oblasti. V důsledku umožní účinněji naplňovat cíle státního programu EVVO a VUR i při zachování stejných finančních nákladů.
dc.date.methodCertified2012-01-30
dc.description.methodCertifyingBodyMinisterstvo životního prostředí ČR, Sekce ekonomiky a politiky životního prostředí
dc.description.methodResultUsageC
uk.faculty.primaryId131
uk.faculty.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.faculty.primaryNameEnvironment Centreen
uk.department.primaryId131
uk.department.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.department.primaryNameEnvironment Centreen
dc.title.translatedThe methodology for evaluation of environmental education programsen
dc.type.obdHierarchyCsMETODIKA, POSTUP::certifikované postupy::certifikovaná metodikacs
dc.type.obdHierarchyEnMETHODOLOGY, PROCEDURE::certified procedures::certified methodologyen
dc.type.obdHierarchyCode129::151::146en
uk.displayTitleMetodika evaluace programů environmentální výchovycs
uk.displayTitle.translatedThe methodology for evaluation of environmental education programsen


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam