Zobrazit minimální záznam

Metodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylu

dc.contributor.authorDlouhá, Jana
dc.contributor.authorKroufek, Roman
dc.contributor.authorNeprašová, Simona
dc.contributor.authorJančaříková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-04-29T10:40:47Z
dc.date.available2024-04-29T10:40:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/2432
dc.description.abstractMetodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v mezinárodním i českém kontextu. Představuje hlavní principy takového vzdělávání i postupy při jejich uplatnění v praxi vzdělávání mateřských škol, základních škol 1. a 2. stupně a středních škol. Integruje přitom hledisko odborné (nové vědecké pojmy a koncepty odpovědné spotřeby) i pedagogické (zásady vzdělávání k udržitelnosti s důrazem na transformativní učení); využívá přístupy zaměřené na osobnostní rozvoj ve všech doménách učení: kognitivní, sociálně-emocionální a behaviorální) a diskutuje uplatnění v konkrétních vzdělávacích programech. V této praktické rovině ukazuje, jak téma odpovědné spotřeby začlenit do vzdělávacích programů na různých úrovních (od MŠ po SŠ).cs
dc.description.abstractThis methodological material is based on current theoretical knowledge and the experience of developing and implementing a program focused on the formation of consumer habits in the context of formal education, and reflects current trends in the field and discussions taking place in international and Czech contexts. It presents the main principles and procedures for their application in practice (at the level of kindergarten, primary and secondary schools); integrates the relevant scientific aspects (new scientific terms and concepts concerning responsible consumption) and pedagogical approaches (principles of education for sustainability with an emphasis on transformative learning). The material pays attention to pupils' development of all learning domains (cognitive, socio-emotional and behavioural), and discusses the application of these concepts in specific educational programs. At this practical level, it demonstrates how to integrate the topic of consumption from kindergarten to secondary school curricula.en
dc.language.isocs
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalen
dc.titleMetodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylucs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
dc.date.updated2024-04-29T10:40:47Z
dc.subject.keywordOdpovědná spotřebacs
dc.subject.keywordudržitelný životní stylcs
dc.subject.keywordtransformativní učenícs
dc.subject.keywordvzdělání pro budoucnostcs
dc.subject.keywordmetody pro praxics
dc.subject.keywordhodnocenícs
dc.subject.keywordResponsible consumptionen
dc.subject.keywordsustainable lifestyleen
dc.subject.keywordtransformative learningen
dc.subject.keywordeducation for the futureen
dc.subject.keywordmethods for practiceen
dc.subject.keywordevaluationen
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/TA0/TL/TL01000117
dc.date.embargoStartDate2024-04-29
dc.type.obd129
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.obd610524
dc.identifier.rivRIV/00216208:11690/21:10442866
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dc.subject.rivSecondary10000::10500::10511
dc.identifier.methodInternalIDISBN: 978-80-87076-28-6
dc.identifier.methodReferenceNumberMZP/2021/320/476
dc.description.methodTechnicalParametersMetodika je výsledkem výzkumného projektu TL01000117 TL „Odpovědná spotřeba – podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu“ řešeného v rámci z programu Technologické agentury ČR na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA v letech 2017–2021
dc.description.methodEconomicParametersMetodika umožňuje zavést téma spotřeby do vzdělávání, a to od mateřských škol až po školy střední, s návazností v jednotlivých stupních.
dc.date.methodCertified2021-05-28
dc.description.methodCertifyingBodyMŽP
dc.description.methodResultUsageC
uk.faculty.primaryId131
uk.faculty.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.faculty.primaryNameEnvironment Centreen
uk.department.primaryId131
uk.department.primaryNameCentrum pro otázky životního prostředícs
uk.department.primaryNameEnvironment Centreen
dc.title.translatedMethodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyleen
dc.type.obdHierarchyCsMETODIKA, POSTUP::certifikované postupy::certifikovaná metodikacs
dc.type.obdHierarchyEnMETHODOLOGY, PROCEDURE::certified procedures::certified methodologyen
dc.type.obdHierarchyCode129::151::146en
uk.displayTitleMetodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylucs
uk.displayTitle.translatedMethodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyleen


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam