Úprava směrnice, zejména úprava výjimek z výlučných práv autorů a dalších nositelů práv pro "data mining", je relevantní i pro aktuální problematiku umělé inteligence, jíž je věnována první kapitola, která čtenáře seznámí s rozborem zejména autorskoprávních souvislostí umělé inteligence, a to i ve vztahu ke specifi ckým hlasovým modelům, či deepfakes, a s jejich konkrétními implikacemi v oblasti dabingu. Konkrétně tato monografi e prostřednictvím jedné své kapitoly blíže připomene transpozici nového institutu poskytovatele služeb pro sdílení obsahu online, obsaženého v dlouho diskutovaném článku 17 Směrnice o autorském právu, včetně rozboru transpoziční novely autorského zákona. Novým institutům, které byly v tuzemském právním řádu zakotveny výsledkem harmonizace s právem Evropské unie, se věnuje i kapitola zaměřená na poskytovatele služeb pro sdílení obsahu online
The Directive's provisions, in particular the exceptions to the exclusive rights of authors and other rights holders for "data mining", are also relevant to the current issue of artificial intelligence, which is the subject of the first chapter, which introduces the reader to an analysis of the copyright implications of artificial intelligence, including in relation to specific voice models, or deepfakes, and their specific implications in the field of dubbing. In particular, this monograph, through one of its chapters, will provide a closer look at the transposition of the new institute of online content sharing service providers contained in the long-discussed Article 17 of the Copyright Directive, including an analysis of the transposing amendment to the Copyright Act. The new institutes, which were introduced in the domestic legal system as a result of harmonisation with EU law, are also the subject of a chapter on online content sharing service providers.