Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

No-Regret Learning Supports Voters’ Competence

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
en
postprint
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Špelda, PetrORCiD Profile - 0000-0003-4199-645X
Střítecký, VítORCiD Profile - 0000-0003-1778-3657WoS Profile - E-9782-2018Scopus Profile - 35849276700
Symons, John
Datum vydání
2024
Publikováno v
Social Epistemology
Ročník / Číslo vydání
38 (5)
ISBN / ISSN
ISSN: 0269-1728
ISBN / ISSN
eISSN: 1464-5297
Informace o financování
MSM//LX22NPO5101
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Fakulta sociálních věd

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1080/02691728.2023.2252763

Abstrakt
Procedural justifications of democracy emphasize inclusiveness and respect and by doing so come into conflict with instrumental justifications that depend on voters' competence. This conflict raises questions about jury theorems and makes their standing in democratic theory contested. We show that a type of no-regret learning called meta-induction can help to satisfy the competence assumption without excluding voters or diverse opinion leaders on an a priori basis. Meta-induction assigns weights to opinion leaders based on their past predictive performance to determine the level of their inclusion in recommendations for voters. The weighting minimizes the difference between the performance of meta-induction and the best opinion leader in hindsight. The difference represents the regret of meta-induction whose minimization ensures that the recommendations are optimal in supporting voters' competence. Meta-induction has optimal truth-tracking properties that support voters' competence even if it is targeted by mis/disinformation and should be considered a tool for supporting democracy in hyper-plurality.
Klíčová slova
jury theorems, meta-induction, no-regret learning, epistemic democracy
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2512
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:001063094600001
SCOPUS:2-s2.0-85170696579
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV