Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Dvořáková Líšková, Zuzana
;
Pospíšilová, Marie
;
Krist, Jiří
;
Hartych, Marek
;
Vávra, Jan
;
Petiška, Eduard
;
Dlouhý, Jiří
;
Macháčková Henderson, Laura
;
Cudlínová, Eva
;
Šindelářová, Iveta
;
Škodová Parmová, Dagmar
2022
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
Methodology for calculating Nutritional Footprint and its practical use in the Czech Republic
certified methodology
open access
published version
Kapitulčinová, Dana
;
Jelínková, Zuzana
;
Havránek, Miroslav
;
Zvěřinová, Iva
;
Weinzettel, Jan
2018
Metodický dokument popisuje výběr indikátorů dopadu na životní prostředí pro potraviny a jejich agregaci do jednoho integrovaného indikátoru environmentálního dopadu, tzv. Nutriční stopy. Funkční jednotkou je jedna porce ...
Methodology for ensuring the quality of open educational resources for higher education
certified methodology
open access
published version
Petiška, Eduard
;
Dlouhá, Jana
;
Pospíšilová, Marie
;
Dlouhý, Jiří
;
Korhoňová, Lucie
2021
V rámci metodiky popisujeme jak správně využívat a vytvářet kvalitní otevřené vzdělávací zdroje (OER), přičemž se zaměřujeme na zdroje na bázi MediaWiki softwaru, jež se označují také jako wiki systémy. Zabýváme se také ...
The methodology for evaluation of environmental education programs
certified methodology
open access
accepted version
Činčera, Jan
2012
Programy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich ...
Methodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyle
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Kroufek, Roman
;
Neprašová, Simona
;
Jančaříková, Kateřina
2021
Metodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v ...
The methodology for use of wiki software in education
certified methodology
open access
published version
Dlouhý, Jiří
;
Dlouhá, Jana
2012
Metodika využití wiki software ve výuce je určena všem pedagogům, kteří chtějí ve své práci používat prostředí wiki. Seznamuje s charakteristikami wiki prostředí, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší ...
The Methodology of Team Cooperation and Team Creation in Higher Education
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Činčera, Jan
;
Jančaříková, Kateřina
;
Dlouhý, Jiří
;
Scholleová, Hana
2012
Cílem metodiky je poskytnout základní teoretický a především praktický rámec pro vysokoškolské učitele, kteří se snaží o zvýšení podílu samostatné práce studentů v procesu učení a využívají aktivní metody výuky a metodické ...
Methodology of text creation in open an internet space for higher education through e-learning
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Braniš, Martin
;
Dlouhý, Jiří
;
Jančaříková, Kateřina
;
Jančařík, Antonín
;
Šauer, Petr
2012
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena ...
Methodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)
certified methodology
open access
accepted version
Dlouhá, Jana
;
Dlouhý, Jiří
;
Kapitulčinová, Dana
2015
Metodika tvorby regionálních případových studií (PS) udržitelného rozvoje pro vysokoškolské vzdělávání má za cíl podpořit využití konkrétních příkladů z praxe ve výuce a současné vést k rozvíjení výzkumných nástrojů ...
Analýza aktérů mapuje určitý problém z pohledu zúčastněných aktérů, všímá si jejich zájmů, role, vzájemných vztahů, a vlivu na vývoj ve sledované oblasti. Jejím cílem je tak určit, v jakém sociálním prostředí se určitá ...