International Journal of Sustainability in Higher Education
,
23
(2)
Purpose Higher education and its leadership are not yet using their potential impact for a sustainable future. This paper aims to focus on UN developments and the long history of university involvement in sustainability ...
Background and theoretical concepts of the Schools for the Future project
report
open access
published version
Macháčková Henderson, Laura
;
Dlouhá, Jana
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Výzvy a požadavky na všeobecnou transformaci vzdělávání, jež zaznívají v teoretických debatách, jsou často s nadšením prosazovány přímo v praxi - jak tomu bylo i v projektu Školy pro budoucnost. V tomto textu jsou představeny ...
Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project
report
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z ...
Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Dvořáková Líšková, Zuzana
;
Pospíšilová, Marie
;
Krist, Jiří
;
Hartych, Marek
;
Vávra, Jan
;
Petiška, Eduard
;
Dlouhý, Jiří
;
Macháčková Henderson, Laura
;
Cudlínová, Eva
;
Šindelářová, Iveta
;
Škodová Parmová, Dagmar
2022
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
Creativity in education - how it affects learning processes and their results
Summary research report
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Operační program Praha – pól růstu ČR
Školství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské ...
Methodology for ensuring the quality of open educational resources for higher education
certified methodology
open access
published version
Petiška, Eduard
;
Dlouhá, Jana
;
Pospíšilová, Marie
;
Dlouhý, Jiří
;
Korhoňová, Lucie
2021
V rámci metodiky popisujeme jak správně využívat a vytvářet kvalitní otevřené vzdělávací zdroje (OER), přičemž se zaměřujeme na zdroje na bázi MediaWiki softwaru, jež se označují také jako wiki systémy. Zabýváme se také ...
Methodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyle
certified methodology
open access
published version
Dlouhá, Jana
;
Kroufek, Roman
;
Neprašová, Simona
;
Jančaříková, Kateřina
2021
Metodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v ...
Methodology of development of case studies for Higher Education and as Open Educational Resources (OER)
certified methodology
open access
accepted version
Dlouhá, Jana
;
Dlouhý, Jiří
;
Kapitulčinová, Dana
2015
Metodika tvorby regionálních případových studií (PS) udržitelného rozvoje pro vysokoškolské vzdělávání má za cíl podpořit využití konkrétních příkladů z praxe ve výuce a současné vést k rozvíjení výzkumných nástrojů ...
The aim of the Research Topic is to reflect on sustainability transitions on a regional level, the diverse actors and learning processes and how this impacts reaching a complex but common goal This collection strives to ...
Analýza aktérů mapuje určitý problém z pohledu zúčastněných aktérů, všímá si jejich zájmů, role, vzájemných vztahů, a vlivu na vývoj ve sledované oblasti. Jejím cílem je tak určit, v jakém sociálním prostředí se určitá ...