International Journal of Sustainability in Higher Education
,
23
(2)
Purpose Higher education and its leadership are not yet using their potential impact for a sustainable future. This paper aims to focus on UN developments and the long history of university involvement in sustainability ...
Background and theoretical concepts of the Schools for the Future project
výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Macháčková Henderson, Laura
;
Dlouhá, Jana
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Výzvy a požadavky na všeobecnou transformaci vzdělávání, jež zaznívají v teoretických debatách, jsou často s nadšením prosazovány přímo v praxi - jak tomu bylo i v projektu Školy pro budoucnost. V tomto textu jsou představeny ...
Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project
výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z ...
In this text we are interested in the preconditions for, and opportunities provided by sustainable development at local level in non-metropolitan areas, i. e., in rural areas and villages. These areas are generally seen ...
Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
certifikovaná metodika
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Dvořáková Líšková, Zuzana
;
Pospíšilová, Marie
;
Krist, Jiří
;
Hartych, Marek
;
Vávra, Jan
;
Petiška, Eduard
;
Dlouhý, Jiří
;
Macháčková Henderson, Laura
;
Cudlínová, Eva
;
Šindelářová, Iveta
;
Škodová Parmová, Dagmar
2022
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
Creativity in education - how it affects learning processes and their results
souhrnná výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Operační program Praha – pól růstu ČR
Školství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské ...
The United Nations' 2030 Agenda for Sustainable Development is generally accepted as an overarching framework to cope with various global challenges. Many of them are manifested locally and need to be solved at the regional ...
Methodology for ensuring the quality of open educational resources for higher education
certifikovaná metodika
open access
vydavatelská verze
Petiška, Eduard
;
Dlouhá, Jana
;
Pospíšilová, Marie
;
Dlouhý, Jiří
;
Korhoňová, Lucie
2021
V rámci metodiky popisujeme jak správně využívat a vytvářet kvalitní otevřené vzdělávací zdroje (OER), přičemž se zaměřujeme na zdroje na bázi MediaWiki softwaru, jež se označují také jako wiki systémy. Zabýváme se také ...
Analýza aktérů mapuje určitý problém z pohledu zúčastněných aktérů, všímá si jejich zájmů, role, vzájemných vztahů, a vlivu na vývoj ve sledované oblasti. Jejím cílem je tak určit, v jakém sociálním prostředí se určitá ...
Methodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyle
certifikovaná metodika
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Kroufek, Roman
;
Neprašová, Simona
;
Jančaříková, Kateřina
2021
Metodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v ...