Background and theoretical concepts of the Schools for the Future project
výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Macháčková Henderson, Laura
;
Dlouhá, Jana
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Výzvy a požadavky na všeobecnou transformaci vzdělávání, jež zaznívají v teoretických debatách, jsou často s nadšením prosazovány přímo v praxi - jak tomu bylo i v projektu Školy pro budoucnost. V tomto textu jsou představeny ...
Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project
výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Praha
,
Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z ...
Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
certifikovaná metodika
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Dvořáková Líšková, Zuzana
;
Pospíšilová, Marie
;
Krist, Jiří
;
Hartych, Marek
;
Vávra, Jan
;
Petiška, Eduard
;
Dlouhý, Jiří
;
Macháčková Henderson, Laura
;
Cudlínová, Eva
;
Šindelářová, Iveta
;
Škodová Parmová, Dagmar
2022
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
Creativity in education - how it affects learning processes and their results
souhrnná výzkumná zpráva
open access
vydavatelská verze
Dlouhá, Jana
;
Macháčková Henderson, Laura
2022
,
Operační program Praha – pól růstu ČR
Školství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské ...