Způsoby a možnosti testování jazykové úrovně neslyšících žáků a žáků se sluchovým postižením
( Methods and possibilities of testing the language level of deaf and hearing-impaired students )
Publication date
2019Published in
Výuka českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením. 1.část. Metodická podpora pro učitelePublisher / Publication place
Národní ústav pro vzdělávání (Praha)ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-7481-248-4Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Vzhledem k tomu, že v ČR nedochází k žádnému celoplošnému testování znalostí ČZJ, představuje tato kapitola několik testů zaměřujících se na prověření znalostí ve znakových jazycích (ZJ), které se používají ve světě. V závěru kapitoly je ukázáno, jak pracovat s popsanými testovacími úkoly v průběhu roku v běžné výuce. Kapitola je zpracována v návaznosti na tvorbu referenčních popisů pro ČZJ.
Due to the fact that there is no nationwide testing of CzSL proficiency in the Czech Republic, this chapter presents several tests focusing on the sign language (SL) proficiency used around the world. The chapter concludes by showing how to work with the described test tasks during the year in regular teaching. The chapter is developed in connection with the development of reference descriptions for CzSL.
Keywords
testování, český znakový jazyk, CEFR, testové úlohy
testing, Czech sign language, CEFR, test tasks
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1664License
Tento výsledek je zpřístupněn v režimu gratis open access, tj. pouze pro čtení. V souladu s § 30 zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, lze plný text z repozitáře také stáhnout, případně vytisknout, ale pouze pro osobní potřebu.