SPOLEČNĚ DO MUZEA - Muzejní akademie III. - metodický program
Author
Brejchová, Denisa
Fritzová, Marie
Publication date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Program zážitkovou formou seznamuje žáky s obdobím novověku a moderní doby.Žáci 8. ročníků pracují v tematickém bloku Novověk pro 8. třídu s různými didaktickými pomůckami jako např. s ilustracemi a mapovými a textovými podklady k období renesance, s interaktivní aplikací k období baroka, a v rámci projektového dne pracují s reálnými předměty z období novověku ve stálé expozici Historie v Západočeském muzeu v Plzni a s obrazovým a textovým materiálem k průmyslové revoluci v 19. století. Součástí je vycházka centrem města.Žáci 9. ročníků v tematickém bloku č. 2 Moderní doba pro 9. třídu pracují s různými didaktickými pomůckami jako např. s dřevěnou interaktivní tabulí a textovými podklady k období první republiky, s textovým a video materiálem k období 2. světové války, a v rámci projektového dne pracují s reálnými předměty z období 2. světové války a poválečného vývoje ve stálé expozici Muzea na demarkační linii v Rokycanech. Součástí je exkurze v muzeu.Na závěr žáci vždy prezentují získané znalosti a dovednosti.Žáci v programu se seznámí s reálnými předměty, učí se využívat informační potenciál expozic (vyhledávání údajů na informačních panelech, na interaktivních dotykových obrazovkách a infopointech), spolupracují ve skupinách. Program klade důraz na principy místně ukotveného učení - prozkoumávání stálých expozic v hlavní budově Západočeského muzeu v Plzni a v Muzeu na demarkační linii v Rokycanech.Návaznost na RVP: Dějepis (ŠVP 5.2. Dějepis (D) 8. ročník a ŠVP 5.2. Dějepis (D) 9. ročník) a s vzdělávací oblastí Člověk a společnost.
The program familiarizes students with the period of the modern age and modern times in an experiential way.8th graders work in the Modern Age thematic block for 8th grade with various didactic aids such as illustrations and map and text materials for the Renaissance period, with an interactive application for the Baroque period, and as part of the project day they work with real objects from the Modern Age period in the permanent exhibition of History in the West Bohemian Museum in Pilsen and with pictorial and textual material on the industrial revolution in the 19th century. It includes a walk through the city center.9th graders in the thematic block No. 2 Modern times for the 9th grade work with various didactic aids, such as a wooden interactive board and text materials on the period of the First Republic, with text and video material on the period of the Second World War, and in as part of the project day, they work with real objects from the period of World War II and post-war development in the Museum's permanent exhibition on the demarcation line in Rokycany. An excursion in the museum is included.At the end, students always present the acquired knowledge and skills.Pupils in the program get to know real objects, learn to use the information potential of exhibitions (searching for data on information panels, interactive touch screens and info points), and work together in groups. The program emphasizes the principles of locally anchored learning - exploring permanent exhibitions in the main building of the West Bohemian Museum in Pilsen and in the Museum on the Demarcation Line in Rokycany.Continuity to RVP: History (ŠVP 5.2. History (D) 8th grade and ŠVP 5.2. History (D) 9th grade) and with the educational area Man and Society.
Keywords
metodický program, expozice, muzeum, základní škola, regionální historie, novověk, moderní doba, 1. a 2. světová válka
methodological program, permanent exhibition, museum, elementary school, regional history, modern age, World War I. and II.
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1738License
Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 International