Konceptuální úlohy aneb trochu netradiční kalendář
( Conceptual tasks - a slightly unconventional calendar )
Conceptual tasks - a slightly unconventional calendar
Publication date
2022Published in
Veletrh nápadů učitelů fyziky 27Publisher / Publication place
Univerzita Palackého v Olomouci (Olomouc)ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-244-6217-2Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Konceptuální úlohy představují v Čechách trochu neznámý, a tedy i méně používanýtyp úloh. Dlouhodobá "soutěž" s názvem Zcela neadventní kalendář,která probíhala od ledna do června 2022, přinášela konceptuální či podobnouúlohu každý týden a tím se snažila tyto úlohy popularizovat mezi učiteli.
Conceptual tasks represent a somewhat unknown and therefore less used type of tasks in the Czech Republic. A long-term "competition" called the Totally Non-Advent Calendar, which ran from January to June 2022, brought a conceptual or similar task every week and thus tried to popularize these tasks among teachers.
Keywords
výuka fyziky, Konceptuální úlohy, popularizace
Conceptual tasks, physics teaching and learning, popularisation
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2235License
Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International