Skip to main content

Research publications repository

    • čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
  • CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PLÁNOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO OBSAHU V KURIKULÁRNÍCH DOKUMENTECH MATEŘSKÝCH ŠKOL – HLEDÁNÍ CESTY K OSOBNOSTNĚ ORIENTOVANÉMU POJETÍ

( PLANNING EDUCATIONAL CONTENT IN curricular DOCUMENTS oF nursery schools – FINDING A WAY TO A child-centered approach )

original article
Custom Licence Icon
published version
  • no other version
Thumbnail
File can be accessed.Get publication
Author
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Koželuhová, EvaORCiD Profile - 0000-0002-8044-671X
Publication date
2022
Published in
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Volume / Issue
6 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 2533-7882
ISBN / ISSN
eISSN: 2533-7890
Metadata
Show full item record
Collections
  • Faculty of Education
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na problematiku plánování vzdělávacího obsahu ve školních vzdělávacích programech mateřských škol. Prezentuje výsledky obsahové analýzy 40 školních vzdělávacích programů mateřských škol a dotazníkového šetření realizovaného mezi učitelkami mateřských škol, které současně studují obor na VŠ. Výzkum se zaměřil na praxi mateřských škol v plánování vzdělávacího obsahu na úrovni školy, ale také na zkušenosti a názory pedagogů-studentů na koncipování kurikula. Do výzkumu se zapojilo 352 respondentů, kteří studují v kombinovaných programech všech univerzit poskytujících profesní přípravu učitelů v předškolním vzdělávání v České republice.
 
The paper focuses on curriculum design and the planning of educational programs within Czech nursery schools in the Czech Republic. It presents the results of a content analysis of the educational programs from 40 schools and the data from responses to a questionnaire by the student pre-school teachers. The research focused on the practice of nursery schools when planning educational content at the school level, but also on the experiences and opinions of student teachers about curriculum design. The research involved 352 respondents studying distance learning programs at universities providing initial professional training for teachers in pre-primary education in the Czech Republic.
Show in other languages
Keywords
kurikulum, vzdělávací program, plánování vzdělávacího obsahu, předškolní vzdělávání, mateřská škola
 
curriculum design, educational programs, teacher planning, pre-primary education, nursery schools
Show in other languages
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2521
License

Na webu vydavatele uvedeno: Vyzýváme knihovníky, aby uváděli tento časopis ve svém seznamu volně dostupných elektronických publikací.

(complete license conditions)

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

About Repository

About This RepositoryResearch outputs typologyRequired metadataDisclaimerCC Linceses

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV