Skip to main content

Research publications repository

    • čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
  • CU Research Publications Repository
  • Fakulty
  • Faculty of Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pozorovací a diagnostický nástroj pro zjišťování úrovně a podoby formativního hodnocení v českých školách

( Observational and Diagnostic Tool for Determining the Level and Form of Formative Assessment in Czech Schools )

original article
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
published version
  • no other version
Thumbnail
File can be accessed.Get publication
Author
Suchánek, Jiří
Laufková, VeronikaORCiD Profile - 0000-0002-2430-3837Scopus Profile - 56386083300
Publication date
2024
Published in
Edukácia
Volume / Issue
7 (1)
ISBN / ISSN
ISSN: 1339-8725
ISBN / ISSN
eISSN: 1339-8725
Metadata
Show full item record
Collections
  • Faculty of Education
Abstract
Cílem tohoto článku je shrnout stávající nástroje pro měření formativního hodnocení a vytvořit nový diagnostický a pozorovací nástroj vhodný pro vzdělávací realitu českých základních škol a nižších stupňů víceletých gymnázií (zejména na druhém stupni základních škol a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií). Tento nástroj umožňuje zachytit a analyzovat formu a úroveň praktik formativního hodnocení mezi učiteli ve třídě. Vyvinutý nástroj bude sloužit k identifikaci úrovně a formy formativního hodnocení u učitelů, kteří se snaží implementovat strategie formativního hodnocení do své praxe. Zároveň pomůže identifikovat jejich silné stránky a oblasti, kde je potřeba zlepšení. Nástroj mohou využít další výzkumníci, vzdělávací subjekty nebo samotné školy.
 
The aim of this article is to summarize existing tools for measuring formative assessment and create a new diagnostic and observational tool suitable for the educational reality of Czech primary and lower secondary schools (especially at the lower secondary schools and relevant years of multi-year general secondary schools). This tool allows capturing and analyzing the form and level of formative assessment practices among teachers in the classroom. The developed tool will be used to identify the level and form of formative assessment among teachers who seek to implement strategies of formative assessment in their practice. It also helps to identify their strengths and areas where improvement is needed. The tool can be utilized by other researchers, educational stakeholders, or schools themselves
Show in other languages
Keywords
formativní hodnocení, diagnostický nástroj, školní hodnocení
 
formative assessment, diagnostic tool, school assessment
Show in other languages
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3082
License

Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Show license terms

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

About Repository

About This RepositoryResearch outputs typologyRequired metadataDisclaimerCC Linceses

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionWorkplacesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV