Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Becoming a Student: Management of Transition to Higher Education among First-Generation Students’

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
en
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Machovcová, KateřinaORCiD Profile - 0000-0003-2397-5962WoS Profile - H-9496-2014
Škanderová, Taťána
Vengřinová, Tereza
Zumrová, Barbora

Zobrazit další autory

Datum vydání
2024
Publikováno v
European Educational Research Journal
Ročník / Číslo vydání
Neuveden (12)
ISBN / ISSN
ISSN: 1474-9041
ISBN / ISSN
eISSN: 1474-9041
Informace o financování
MSM//SVV260722
UK/COOP/COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1177/14749041241304151

Abstrakt
This study investigates the identity formation of first-generation students during their transition to university in the Czech Republic, while also reflecting the impact of COVID-19-related distance learning. Drawing upon qualitative interviews (N=25), the study explores their relationship with their studies. The findings, presented as identity trajectories,highlight how the formation of the student identity is based upon the interaction of multiple factors. The first trajectory represents students who resist the student identity, the significant reason is that they see being a student in opposition to being an adult. The second trajectory encompasses various student journeys: Some experienced significantshifts from their initial approach to studying, including those who overcommitted and burned out, some became distracted and found it hard to focus and still others found themselves unprepared for the demands of university scholarship. The final trajectory depicts students who smoothly adjusted, facilitated by disciplinary interest and lecturer support. Interestingly, the experience of COVID-19 played an unpredictable role, weakening learning engagement for some but providing time to focus on studies for others, shifting their identity trajectories. Overall, the study underscores the importance of tailored drop-out prevention interventions that acknowledge the diverse pathways through which students navigate their identity formation.
Klíčová slova
transition, first-generation students, student identity, identity struggles, university newcomers, integration, higher education students
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3153
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:001371053500001
SCOPUS:2-s2.0-85212825709
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV