Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Učební styl Karla Hausenblase

( Karel Hausenblas' teaching style )

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
cs
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Hájková, EvaORCiD Profile - 0000-0003-4949-1368
Datum vydání
2024
Publikováno v
Bohemistyka
Ročník / Číslo vydání
24 (3)
ISBN / ISSN
ISSN: 1642-9893
ISBN / ISSN
eISSN: 2956-4425
Informace o financování
UK/COOP/COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14746/bo.2024.3.8

Abstrakt
Článek je připomínkou významného příspěvku Karla Hausenblase české stylistice, a to teoretického vymezení učebního stylu v soustavě funkčních stylů. Zásadní význam má Hausenblasovo vymezení funkčního stylu nikoli pouze na základě jazykové funkce zpravovací, resp. estetické, jak činila stylistická teorie dosud, ale na kombinaci dominantních funkcí v učebních komunikátech, a to vedle funkce zpravovací i funkce působicí, ovlivňo vací. Uvažuje proto o učebním stylu jako o tzv. komplexním stylu založeném na kombinaci jazykových funkcí v komunikátech.
 
The article is a reminder of the significant con tribution of Karel Hausenblas to Czech stylistics, namely the theoretical definition of teaching style in the system of functional styles. Hausenblas' definition of functional style is of fun damental importance not only on the basis of the linguistic function of reporting, or aesthetic, as the stylistic theory has done until now, but on a combination of dominant functions in teaching communications, in addition to the reporting function as well as the directive, influencing function. Therefore, he considers teaching style as a complex style based on a combination of language functions in communications.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
funkční styl, funkce zpravovací, funkce působicí, učební styl, komplexní styl, sféra školní komunikace
 
unctional style, reporting function, directive function, teaching style, complex style, the sphere of school communication
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3155
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV