Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

INNOVATIONS IN INITIAL EDUCATION PROGRAMMES FOR EARLY CHILDHOOD PROFESSIONALS IN GERMAN-SPEAKING REGIONS

stať v recenzovaném sborníku prací
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons ND Icon
en
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Lipnická, Milena
Fodorová, Karin
Datum vydání
2024
Publikováno v
Innovation in pre-primary education
Nakladatel / Místo vydání
Belianum (Banská Bystrica)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-557-2177-4
Informace o financování
UK/COOP/COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
This paper conducts a comparative analysis of university-level study programs in early childhood education across German-speaking countries (Germany, Austria, Switzerland), employing a multi-case study methodology as outlined by Yin (2018). The main objective is to examine the evolution and current frameworks of initial professional studies, qualification pathways, and Bachelor of Arts (B.A.) programs in Germany (focused on childhood pedagogy) and Austria (focused on elementary pedagogy). The research utilizes content analysis techniques (Kuckartz, 2018) on 27 degree programs, complemented by interviews with their respective supervisors (n=27). The study systematically compares the formal and substantive characteristics, as well as the disciplinary and theory components of these programs. It highlights the interdisciplinary approach, the development of reflective competencies, the cultivation of a scientific habitus, the integration of theory and practice, and the emphasis on inclusion, management, and counselling.
Klíčová slova
Initial Professional Studies, Early Childhood Education, Bachelor's Degree Programmes, German-speaking countries
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3161
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV