Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
O cestách z fenoménu ohrožení
On ways out of the phenomenon of endangerment
Fenomény ohrožení, hrozby, ohroženosti i neohrozitelnosti, související s řečí pravdy a s řečí, která se za pravdu jen vydává, ale je lží, jsou promýšleny v předkládaném textu. Co je opakem či hrází ohroženosti? Jak čelit ...
Theology of Education and Philosophy of Education in Dialogue
(2022)
This is the first editorial of the journal Theology and Philosophy of Education, a journal for theology of education and philosophy of education. The reason for establishing this journal is to create a common platform for ...
Unum – verum – bonum v Komenského metafyzických spisech v komparaci s cestou k obrazu Trojice v Augustinově díle De civitate dei a pohybem existence u Jana Patočky
Unum – verum – bonum in Comenius’ metaphysical writings in comparison both with the path to the image of the Trinity in Augustine’s De civitate dei and with the movement of existence in the philosophical works of Jan Patočka
Příspěvek přináší porovnání Komenského užití pojmů unum, verum a bonum v jeho metafyzických spisech s cestou Aurelia Augustina k vyjádření obrazu Trojice v díle De civitate dei a s pojetím existence jako tří základních ...
Otevřená duše a banalita ve výchově
Open soul and banality in education
Text se zaměřuje na rozdíl mezi uzavřenou a otevřenou duší v pojetí Jana Patočky, který statí Komenský a otevřená duše usiloval čelit banálnímu pochopení Komenského díla a odkazoval na nutnost pečlivě rozlišovat myšlení ...
Freedom as an Aim of Education
(2022)
This is the second editorial of the first volume of the journal Theology and Philosophy of Education. The title of this editorial shows what could be seen as a common topic for all of the articles published in this second ...