Různé? Stejné! – využití různých reprezentací ve výuce
( Misc? The same! - multiple representation in teaching )
Publication date
2022Published in
Veletrh nápadů učitelů fyziky 27Publisher / Publication place
Univerzita Palackého v Olomouci (Olomouc)ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-244-6217-2Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Umět rozpoznat danou fyzikální či matematickou veličinu, jev či zákon vrůzných reprezentacích je známkou hlubšího pochopení jeho významu. Sadykaret s názvem Různé? Stejné! umožňují provádět mnoho velmi různorodýchaktivit vhodných do hodin na druhém stupni ZŠ či jako jednodušší opakovánína SŠ.
Being able to recognize a given physical or mathematical quantity, phenomenon, or law in different representations is a sign of a deeper understanding of its meaning. Card sets titled Misc? The same! they allow you to carry out many very diverse activities suitable for lessons at the second level of primary school or as simple repetition at secondary school.
Keywords
výuka fyziky, hra ve výuce, multičetné reprezentace, aktivní učení
physics teaching, learning game, multiple representation, active teaching and learning
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2237License
Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International