“A better me”: Using acoustically modified learner voices as models
( "Lepší já": Využití akusticky modifikovaného hlasu studentů jako modelu )
![Thumbnail](/bitstream/handle/20.500.14178/1646/Henderson%2cSkarnitzl%20%282022%29%20-%20a%20better%20me.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Publication date
2022Published in
Language Learning and TechnologyVolume / Issue
26 (1)ISBN / ISSN
ISSN: 1094-3501Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
The paper presents the results of an intervention which sought to improve the production of prominence-related features in L2 English by four French-speaking university lecturers by using their acoustically modified voices.
Studie představuje výsledky pedagogické intervence, jejímž cílem bylo zlepšit výslovnost rysů souvisejících s prominencí v angličtině jako cizím jazyce čtyř francouzsky hovořících univerzitních profesorů, a to za pomocí využití jejich akusticky modifikovaných hlasů.
Keywords
pronunciation teaching, L2 English, prominence
výuka výslovnosti, cizinecká angličtina, prominence
Permanent link
https://hdl.handle.net/20.500.14178/1646License
Full text of this result is licensed under: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International